Mythic plusszok
Mint tudjuk, az affixok egy meghatározott rendszer
alapján ismétlődnek, hétről hétre. Összesen 12 féle változat van. (Siege of
Boralusról nem tudok nyilatkozni, repu hiány miatt!) Mythic plusszra a Keystone-ok
segítségével mehetünk, amit az első letolt mythicből kapunk meg, vagy a heti
ládánkból. Persze nem feltétlenül kapunk sima 2-es kulcsot, hiszen a láda
mindig az előző hét legnagyobb teljesített szint eggyel gyengébb változatát
fogja adni. Viszont ha elmegyünk egy nagyobb kulcsra, úgy, hogy nem
rendelkezünk kulccsal, akkor hasonló szintűt fogunk kapni.
Amit érdemes vinni a Mythic+-ra: Flaska / Kaja / Invisibe potion / Auto-Hammer
Amit érdemes vinni a Mythic+-ra: Flaska / Kaja / Invisibe potion / Auto-Hammer
+2 nehézség
·
Fortified: Thresh erősíti, ekkor az addok
20%-kal több életerővel rendelkeznek, és 30%-kal erősebbek az ütéseik.
·
Tyrannical: A boss 40%-kal több életerővel
rendelkezik, és 15%-kal erősebb.
Ha Fortified-es hét van, elég valószínű, hogy a másik
két affix is az ő dolgukat fogja megkönnyebbíteni, tehát érdemesebb a nagyobb
tresh pakkokra elhasználni a cd-inket, stunnjainkat, és nem érdemes bosstól
bossig húzni a dolgokat.
Hol a legveszélyesebb a Fortified affix?
1. King’s
Rest
2. Atal’Dazar
3. Temple
of Sethrallis
4. MOTHERLODE!!!
Ha Tyrannical van a héten, akkor a tresh viszonylag
könnyen lecsapható, viszont az affixok a tank szivatását fogják szolgálni, a
healeknek és a tankoknak nem árt észnél lenni magasabb kulcsokon.
Hol a legveszélyesebb a Tyrannical affix?
1. Freehold
2. Shrine
of the Storm
3. Tol
Dagor
4. King’s
Rest
+4 nehézség
·
Teeming: Minden olyan ellenséges npc (az
instán belül) amely nem boss, megduplázódik. Szerencsére nem olyan gonosz a
Blizzard, a nagyon kemény treshekből nem csinált kettőt.
·
Raging: A nem boss npc-k 30% életerő alatt
enragelnek, amikor is 100%-kal erősebbekké válnak.
·
Bolstering: Amikor meghal egy ellenséges
mob, akkor a körülötte lévő, számára barátságos npc-ket erősíti, az
életerejüket és a támadásaikat 20%-kal erősíti.
·
Sanguine: Amikor meghal egy ellenség,
akkor egy vértócsát hagy maga után, amely healeli a társait, minket pedig
sebez.
·
Bursting: Ha meghal egy ellenség, akkor
minden számára ellenséges karakter fogja megkapni ezt a tickelős debuffot.
Ha Teeming-es affixunk van, akkor érdemesebb az
erősebb ellenfeleket lepolyzni / lerepentancolni, stb., hogy minél kevesebbel
keljen egyszerre megküzdenünk. Vannak olyan pakkok, amiket nem lehet külön
húzni, őket érdemes minél hosszabb ideig cc alatt tartani, és leburstolni.
Hol a legveszélyesebb a teeming?
1. King’s
Rest
2. Atal’Dazar
3. Temple
of Sethrallis
4. MOTHERLODE!!!
Amennyiben a Raging szerepel a heti
szerencsecsomagban, nem kell annyira félni a tresh moboktól, hiszen ha elérnék
a 30% életerőt, akkor egyszerűen kiteolni / cc-zni kell őket. Sehol sem jelent
nagy gondot, ha jól van kezelve.
Bolstering, az egy olyan jó affix, hogy nem lehet tőle
kényelmesen haladni. Természetesen behúzhatunk 15 mobot, ha az a célunk, hogy
end bossokat csináljunk. Érdemesebb lassan haladni velük, mert hiába van rá jó
dps, akik leburstolik, olyan életereje lesz az utolsó mobnak, hogy az
hihetetlen. Ez elkerülhető, amennyiben minden mob azonos életerőn mozog.
Hol a legveszélyesebb a Bolstering?
1. King’s
Rest
2. Atal’Dazar
3. Temple
of Sethrallis
4. MOTHERLODE!!!
A Sanguine egy olyan affix, amit mindenki szeret. A
világ legegyszerűbb affixxa, örülnék, ha mindig csak ez lenne. Amennyiben úgy
látjuk, hogy van elegendő hely a terembe, nagyobb pullokat is csinálhatunk. Egy
vértócsa nagyjából 3 yardos. Sem mob, sem játékos nem állhat benne, a tank
dolga jó helyre mozgatni őket, a dpsnek pedig nem ajánlott tócsába stunnolni
őket. Ez az affix sehol sem veszélyes.
Bursting, a healerek átkozzák ezt a debuffot, főleg a
single-targetesek. Egy druidának könnyebb kihealeli ezt, mint egy paladinnak.
Akármennyire szeretnék azt hinni a dpsek, hogy a healer dolga kihealelni
(persze nem elkerülhető, hogy kapjunk stacket), de a dpsen múlik. Ha ész
nélkül, egyszerre hal meg 7-8 mob, az szinte biztos halál. Ez a debuff sem
veszélyes, ha jól kezelik.
+7 nehézség
·
Necrotic: Minden egyes bekapott sebzés egy
debuffot rak fel a tankra (ez alól a healek és a dpsek sem kivételek, ha őket
ütik meg) amely debuffonként 2%-kal csökkenti a healt. Amikor elérjük az 50
stacket, 100%-os heal redukálás lesz.
·
Skittish: A treshre generált aggrót a tank
bármikor elveszítheti.
·
Volcanic: Az npc-k számára ellenséges
karakterek alá pakolnak vulkánokat, amelyekben ha benne szotyizunk, eléggé tud
fájni, halálos is lehet.
·
Explosive: Amikor combatba kerülünk az
ellenségekkel, akkor bizonyos időközönként lerakhatnak egy zöld orbot, amit ki
kell nyírni.
·
Quaking: Néha (combattól függetlenül)
megjelenik körülöttünk egy kör, amelyen belül sebzünk mindenkit, és megszakít
minket, ha kasztolunk.
·
Grievous: Ameddig 90% életerő felé nem
kerülnek a játékosok, egy egyre erősebben sebző debuffot fognak kapni.
Ezekhez a debuffokhoz szerintem már nincs olyan, hogy
melyik instába a legveszélyesebbek, mindenhol megölnek, ha arról van szó.
Amikor Necrotic van, akkor nem árt figyelnie a
tanknak, ugyanis ha sok mobot húz be egyszerre, akkor sokkal gyorsabban fogja
elérni azt az állapotot, mikor már nem healelhető. Amennyiben a tank ügyes,
csinálhat nagy pullokat, de akkor azokat a mobokat kiteolni, és lassítani kell,
hogy ne üssék le őt.
Skittish, ez az affix a tankok rémálma. Biztos
előfordult már, hogy tankként láttad a szöveget: az aggrót elveszítetted. Ha
nem, de ha igen, akkor is barátkozz meg a gondolattal. A nagy aggrót termelő
dpseket én nem ajánlanám erre a hétre, de hát nekik is érvényesülniük kell.
Érdemes vinni egy paladint, de ha kettő van sem baj, mert a Hand of Protecion
életmentő lehet a dpsek számára.
A Volcanic-ot „szerencsére” csak ranged dps és healer
kaphatja meg, kivéve, ha nincsen ranged a healeren kívül. Mindenképp érdemes
legalább egy rangedet vinni, mert ha a vulkánok nagy részét a healer kapja,
akkor nem tud kasztolni. Érdemes figyelni a vulkánokkal, ugyanis néhol textura
bugosak, tehát nem látni, hogy oda tette. Lépcsős helyeken érdemes mindenképp
folyamatosan mozogni, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés. Kevés ranged
esetén, és több mob esetén több vulkánt fognak idézni, amelyek lehetnek
egymáson is.
Az Explosive önmagában nem veszélyes, és nem csinál
semmit, egészen addig, amíg meg nem nő, és fel nem robban. Minél több
ellenségünk van combatba, annál több ilyen gömb lesz. A gömböket időben le kell
ölni, mert simán oneshotolnak. A gömbök aoe sebzést nem kapnak! A boss is idézi
őket!
A Quaking nem egy túl veszélyes affix, amennyiben nem
stackelünk össze vele, és nem kasztolunk, mikor rajtunk van. A robbanása
fájdalmas, de tűrhető.
Grievous… egy igazi heal átkozó affix. Ha ez rajta van
az embereken, amíg 90% életerő alatt vannak, addig nem jön le. Sőt, még
stackelődik is, hogy minél nagyobbat sebezzen. Ha a helyzet kilátástalan, vagy
sokat pullolnak, érdemes a healernek cdznie.
+10 nehézség
Infest: Ez az első szezon affixxa, ez lesz a 4. affix,
amikor 10-es, vagy afeletti kulcsra megyünk. Ha jól tudom, akkor lesz egy
debuff a mobokon, Symbiote of G’huun (gondolom csak pár darabon), ami annyit
tesz, hogyha bármilyen mob a fertőzött 8 yardos körzetében van, akkor 10%-kot
mindig vissza fog kapni az életéből, 3 másodpercenként.
Ha a Symbioteval fertőzött mob meghal, megidéz két Spawn of G’huunt, akik elindulnak fertőzetlen mob irányába, és ha elérik, akkor ő is megkapja a Symbiote of G’huun achievementet.
Ha a Symbioteval fertőzött mob meghal, megidéz két Spawn of G’huunt, akik elindulnak fertőzetlen mob irányába, és ha elérik, akkor ő is megkapja a Symbiote of G’huun achievementet.
Amikor sikeresen, vagy sikertelenül befejeztük az
instát, egyetlen egy ládát fogunk kapni, amelyben három szerencsés embernek
lesz loot. A kulcs nehézségéhez mérten fogjuk megkapni a megérdemelt itemet,
illetve a heti ládából származó itemeket. A mythic plussz nem adhat nekünk
azerite armort, kizárólag a heti láda.
Tippek a mythic plusszokhoz:
Ø Atal’Dazar:
A legrövidebb út úgy megy, hogy ahogy bemegyünk, balra fordulunk el. Ahol az
első kolosszus fogad minket, az alsó jobb oldali pakkot hagyjuk ki, és a
lentieket is érdemes vagy lehúzni (tudsz losolni a hordók mögött), vagy
teljesen fent tankolni őket. Alun’zára nem érdemes BL-t, HERO-t, TW-t nyomni,
mert őt a felvett vérrel kell kikészíteni. Figyelni kell a takarító robotra,
hogy ne szedje fel a tócsákat. Vol’kaal-nál érdemes három dps-t három totemre
küldeni, és a leggyengébb dpsnek besegít a tank illetve a healer. A középen
lévő beastmastert és a két dinót kerüljük ki, mert feleslegesek, viszont
vigyázzunk, a Blizzard erre is gondolt: ha kerüljük őket, le fog jönni egy
fearelős dínó. Miután végeztünk Vol’kaal-lal, érdemes leugrani Rezanhoz. Ha
rögtön bal oldalt tesszük ezt meg, akkor vízbe esünk, és nem lesz fall damage.
A bosst érdemes a vízben tankolni, hogy mikor futni kell előle, ne húzzuk át őt
a kis dinókon. Yazmanal a rangedeknek érdemes a platform legvégébe menni az
adokkal, és egybe vinni őket, az aoe miatt.
Ø Freehold:
Itt érdemes végig a jobb oldalon menni, hogy elkerüljük a felesleges tresheket.
Skycapnál érdemes a sört a holy paladinnak felvenni, ha van, hiszen healelődik,
és közbe használhatja szabadon a mátírt. A második boss előtti területen
mindenképp csináljuk meg a mini eventet, hogy az egyik boss a szövetségesünké
váljon. A Ring of Booty eventnél, a kör közepe felé van egy kis csontos rész.
Oda fog leérkezni a malac, ha mindenki rögtön elkezdi azt a pontot kattolgatni,
akkor megspórolunk egy kis időt a malaccal. Az utolsó boss előtti tresh kupacot
és a híddal szembeni kupacot nem muszáj leölni, kikerülhetők.
Ø King’s
Rest: Az első bossnál nem érdemes megvárni az addokat, lehet rá cdzni, és
leburstolni a bosst. Mchimbánál érdemes a zöld trutyikat egybehúzni, csak
kerülgetni kell a tócsákat. Amikor ezzel a bossal harcolunk, érdemes a healnek
az egyik oldalt (2 koporsó) és egy dpsnek kiválasztania a másik oldalt, hogy
könnyen kiszabadítható legyen a társunk. A Dessication lassítása leszedhető
freedommal. Az utolsó bossnál érdemes jobb oldalon tankolni a bosst, pontosan
onnan, ahol indulnak a nyilak, mert egyszerűen átszalad rajtuk a team, és
megkímélik a sok rohangálást.
Ø Shrine
of the Storm: A második boss után van egy nagyon jó treshes rész. Ha ott nem a
szokásos jobb oldalt választjuk, hanem balra megyünk, akkor egy viszonylag
gyengébb pakk-kal találjuk magunkat szembe. A harmadik bossnál, amennyiben van
paladin a groupban, vagy démon hunter, akinek van netherwalk-ja, végig
szaladhat az orbokon, ha nagyon sok van. A negyedik boss előtti csatornába nem
ajánlott lefelé úszni, mert leöl a semmi! A negyedik bosst érdemes a platform
szélén tankolni a területi miatt.
Ø Temple
of Sethraliss: Merektha-nál sokkal jobb döntés a rootot freedommal, vagy
stunnal megoldani, nem olyan nagy dps kiesés. Gondolom mindenki kedvence a
villámos akadálypálya. A warrior egyszerűen átleapelhet felette. Galvazzt-nál
érdemes 2 fős csoportokba szerveződni a megjelenő boss feltöltő oszlopok miatt.
A szemes résznél, valami olyan kasztnak érdemes felvennie az orbot, aki gyorsan
eltud tűnni onnan, pl. monk, warri, és onnan passzolgatni egymásnak, közben a
guardiant stunnolgatva. Avatar of Sethralissnál a healeknek nem kell pánikolni.
Nem az a lényeg, hogy kimanázódj, hiszen életbe kell tartanod a többieket. A
bosst akkor healeled, amikor kedved tartja, mert amíg nem érte el a 40, 70 majd
100% életerőt, addig nem fog történni az amúgy is megjelenő addokon kívül
semmi.
Ø THE
MOTHERLODE!!!: A kis szaladgálós goblinokat akkor érdemes megszakítani, amikor
elkezdenek kasztolni. Ha jobb oldalt jövünk, megspórolhatunk jó pár add pakkot.
Az utolsó bossnál, mikor felrepülne, érdemes egybe állnunk, így nagyobb esély
van arra, hogy egy helyre pakolja az oszlopokat.
Ø The
Underrot: A harmadik bossnál, ha sok gomba van, érdemes a huntereknek,
paláknak, démon huntereknek aktiválniuk magukat, és felszedni őket. Az utolsó bossnál
érdemes a bosst a terem közepén tankolni, és mindenki másnak elegendő 1-2
yardra állnia maximum a bosstól.
Ø Tol
Dagor: Az elején, ha balra elindulunk, a vízen át elmehetünk az első bossig.
Ø Waycrest
Manor: A disznó boss cselédjei bármikor stunnolhatók, akár repázhatóak,
paralysiselhetőek.
1. Ha
jól tudom, még mindig működik az a trükk, hogy a démon hunter felveszi a meta
formát, és ha elindul a kulcs, akkor resetelődik a cd rajta.
2. Invisible
potion! Hol érdemes őket használni?
·
Atal’Dazar: Vol’kaal előtti lépcsőn, ahol
elég sok npc van, köztük rugók is. Lépcső alatt nem a platform előtti kis
feljáró értetendő! Ha felmentünk, bal oldalt, a treshektől távol meg tudjuk
várni egymást.
·
Freehold: Skycap’n Gregg előtt nagyon sok
tresh van, akiket skippelhetünk.
·
King’s Rest: Mchimba után a folyosó egy
része skippelhető.
·
Shrine of the Storm: Második boss után,
van egy egész nehéz rész. Azt egyszerűbb skippelni, vagy a harmadik boss előtti
hídon a járkálósakat is lehet skippelni.
·
Temple of Sethraliss: Az utolsó boss
előtti folyosót kihagyhatjuk.
·
THE MOTHERLODE!!!: Az elején lévő
tresheket kihagyhatjuk, vagy a harmadik boss előtti sok-sok tresht.
·
The Underrot: Mondanom sem kell, hogy itt
az elején nem nagyon tudunk elsunyulni, ellenben a harmadik boss után egy-két
kígyógyíkot kitudunk hagyni.
·
Waycrest Manor: Igazából amit szerintem
érdemes skippelni, az a katakomba előtti thresh pakk (Alma és társai), hiszen a
többi bossnál valószínűbb, hogy wipeolunk, mint az utolsó kettőnél.
Reviewed by Meli
on
6:00
Rating:
Nincsenek megjegyzések