Mythic plusszok



Mint tudjuk, az affixok egy meghatározott rendszer alapján ismétlődnek, hétről hétre. Összesen 12 féle változat van. (Siege of Boralusról nem tudok nyilatkozni, repu hiány miatt!) Mythic plusszra a Keystone-ok segítségével mehetünk, amit az első letolt mythicből kapunk meg, vagy a heti ládánkból. Persze nem feltétlenül kapunk sima 2-es kulcsot, hiszen a láda mindig az előző hét legnagyobb teljesített szint eggyel gyengébb változatát fogja adni. Viszont ha elmegyünk egy nagyobb kulcsra, úgy, hogy nem rendelkezünk kulccsal, akkor hasonló szintűt fogunk kapni.
Amit érdemes vinni a Mythic+-ra: Flaska / Kaja / Invisibe potion / Auto-Hammer



+2 nehézség

·         Fortified: Thresh erősíti, ekkor az addok 20%-kal több életerővel rendelkeznek, és 30%-kal erősebbek az ütéseik.

·         Tyrannical: A boss 40%-kal több életerővel rendelkezik, és 15%-kal erősebb.

Ha Fortified-es hét van, elég valószínű, hogy a másik két affix is az ő dolgukat fogja megkönnyebbíteni, tehát érdemesebb a nagyobb tresh pakkokra elhasználni a cd-inket, stunnjainkat, és nem érdemes bosstól bossig húzni a dolgokat.

Hol a legveszélyesebb a Fortified affix?

1.      King’s Rest

2.      Atal’Dazar

3.      Temple of Sethrallis

4.      MOTHERLODE!!!

Ha Tyrannical van a héten, akkor a tresh viszonylag könnyen lecsapható, viszont az affixok a tank szivatását fogják szolgálni, a healeknek és a tankoknak nem árt észnél lenni magasabb kulcsokon.

Hol a legveszélyesebb a Tyrannical affix?

1.      Freehold

2.      Shrine of the Storm

3.      Tol Dagor

4.      King’s Rest

+4 nehézség

·         Teeming: Minden olyan ellenséges npc (az instán belül) amely nem boss, megduplázódik. Szerencsére nem olyan gonosz a Blizzard, a nagyon kemény treshekből nem csinált kettőt.

·         Raging: A nem boss npc-k 30% életerő alatt enragelnek, amikor is 100%-kal erősebbekké válnak.

·         Bolstering: Amikor meghal egy ellenséges mob, akkor a körülötte lévő, számára barátságos npc-ket erősíti, az életerejüket és a támadásaikat 20%-kal erősíti.

·         Sanguine: Amikor meghal egy ellenség, akkor egy vértócsát hagy maga után, amely healeli a társait, minket pedig sebez.

·         Bursting: Ha meghal egy ellenség, akkor minden számára ellenséges karakter fogja megkapni ezt a tickelős debuffot.

Ha Teeming-es affixunk van, akkor érdemesebb az erősebb ellenfeleket lepolyzni / lerepentancolni, stb., hogy minél kevesebbel keljen egyszerre megküzdenünk. Vannak olyan pakkok, amiket nem lehet külön húzni, őket érdemes minél hosszabb ideig cc alatt tartani, és leburstolni.

Hol a legveszélyesebb a teeming?

1.      King’s Rest

2.      Atal’Dazar

3.      Temple of Sethrallis

4.      MOTHERLODE!!!

Amennyiben a Raging szerepel a heti szerencsecsomagban, nem kell annyira félni a tresh moboktól, hiszen ha elérnék a 30% életerőt, akkor egyszerűen kiteolni / cc-zni kell őket. Sehol sem jelent nagy gondot, ha jól van kezelve.

Bolstering, az egy olyan jó affix, hogy nem lehet tőle kényelmesen haladni. Természetesen behúzhatunk 15 mobot, ha az a célunk, hogy end bossokat csináljunk. Érdemesebb lassan haladni velük, mert hiába van rá jó dps, akik leburstolik, olyan életereje lesz az utolsó mobnak, hogy az hihetetlen. Ez elkerülhető, amennyiben minden mob azonos életerőn mozog.

Hol a legveszélyesebb a Bolstering?

1.      King’s Rest

2.      Atal’Dazar

3.      Temple of Sethrallis

4.      MOTHERLODE!!!

A Sanguine egy olyan affix, amit mindenki szeret. A világ legegyszerűbb affixxa, örülnék, ha mindig csak ez lenne. Amennyiben úgy látjuk, hogy van elegendő hely a terembe, nagyobb pullokat is csinálhatunk. Egy vértócsa nagyjából 3 yardos. Sem mob, sem játékos nem állhat benne, a tank dolga jó helyre mozgatni őket, a dpsnek pedig nem ajánlott tócsába stunnolni őket. Ez az affix sehol sem veszélyes.

Bursting, a healerek átkozzák ezt a debuffot, főleg a single-targetesek. Egy druidának könnyebb kihealeli ezt, mint egy paladinnak. Akármennyire szeretnék azt hinni a dpsek, hogy a healer dolga kihealelni (persze nem elkerülhető, hogy kapjunk stacket), de a dpsen múlik. Ha ész nélkül, egyszerre hal meg 7-8 mob, az szinte biztos halál. Ez a debuff sem veszélyes, ha jól kezelik. 

+7 nehézség

·         Necrotic: Minden egyes bekapott sebzés egy debuffot rak fel a tankra (ez alól a healek és a dpsek sem kivételek, ha őket ütik meg) amely debuffonként 2%-kal csökkenti a healt. Amikor elérjük az 50 stacket, 100%-os heal redukálás lesz.

·         Skittish: A treshre generált aggrót a tank bármikor elveszítheti.

·         Volcanic: Az npc-k számára ellenséges karakterek alá pakolnak vulkánokat, amelyekben ha benne szotyizunk, eléggé tud fájni, halálos is lehet.

·         Explosive: Amikor combatba kerülünk az ellenségekkel, akkor bizonyos időközönként lerakhatnak egy zöld orbot, amit ki kell nyírni.

·         Quaking: Néha (combattól függetlenül) megjelenik körülöttünk egy kör, amelyen belül sebzünk mindenkit, és megszakít minket, ha kasztolunk.

·         Grievous: Ameddig 90% életerő felé nem kerülnek a játékosok, egy egyre erősebben sebző debuffot fognak kapni.

Ezekhez a debuffokhoz szerintem már nincs olyan, hogy melyik instába a legveszélyesebbek, mindenhol megölnek, ha arról van szó.

Amikor Necrotic van, akkor nem árt figyelnie a tanknak, ugyanis ha sok mobot húz be egyszerre, akkor sokkal gyorsabban fogja elérni azt az állapotot, mikor már nem healelhető. Amennyiben a tank ügyes, csinálhat nagy pullokat, de akkor azokat a mobokat kiteolni, és lassítani kell, hogy ne üssék le őt.

Skittish, ez az affix a tankok rémálma. Biztos előfordult már, hogy tankként láttad a szöveget: az aggrót elveszítetted. Ha nem, de ha igen, akkor is barátkozz meg a gondolattal. A nagy aggrót termelő dpseket én nem ajánlanám erre a hétre, de hát nekik is érvényesülniük kell. Érdemes vinni egy paladint, de ha kettő van sem baj, mert a Hand of Protecion életmentő lehet a dpsek számára.

A Volcanic-ot „szerencsére” csak ranged dps és healer kaphatja meg, kivéve, ha nincsen ranged a healeren kívül. Mindenképp érdemes legalább egy rangedet vinni, mert ha a vulkánok nagy részét a healer kapja, akkor nem tud kasztolni. Érdemes figyelni a vulkánokkal, ugyanis néhol textura bugosak, tehát nem látni, hogy oda tette. Lépcsős helyeken érdemes mindenképp folyamatosan mozogni, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés. Kevés ranged esetén, és több mob esetén több vulkánt fognak idézni, amelyek lehetnek egymáson is.

Az Explosive önmagában nem veszélyes, és nem csinál semmit, egészen addig, amíg meg nem nő, és fel nem robban. Minél több ellenségünk van combatba, annál több ilyen gömb lesz. A gömböket időben le kell ölni, mert simán oneshotolnak. A gömbök aoe sebzést nem kapnak! A boss is idézi őket!

A Quaking nem egy túl veszélyes affix, amennyiben nem stackelünk össze vele, és nem kasztolunk, mikor rajtunk van. A robbanása fájdalmas, de tűrhető.

Grievous… egy igazi heal átkozó affix. Ha ez rajta van az embereken, amíg 90% életerő alatt vannak, addig nem jön le. Sőt, még stackelődik is, hogy minél nagyobbat sebezzen. Ha a helyzet kilátástalan, vagy sokat pullolnak, érdemes a healernek cdznie.

+10 nehézség

Infest: Ez az első szezon affixxa, ez lesz a 4. affix, amikor 10-es, vagy afeletti kulcsra megyünk. Ha jól tudom, akkor lesz egy debuff a mobokon, Symbiote of G’huun (gondolom csak pár darabon), ami annyit tesz, hogyha bármilyen mob a fertőzött 8 yardos körzetében van, akkor 10%-kot mindig vissza fog kapni az életéből, 3 másodpercenként.
Ha a Symbioteval fertőzött mob meghal, megidéz két Spawn of G’huunt, akik elindulnak fertőzetlen mob irányába, és ha elérik, akkor ő is megkapja a Symbiote of G’huun achievementet.



Amikor sikeresen, vagy sikertelenül befejeztük az instát, egyetlen egy ládát fogunk kapni, amelyben három szerencsés embernek lesz loot. A kulcs nehézségéhez mérten fogjuk megkapni a megérdemelt itemet, illetve a heti ládából származó itemeket. A mythic plussz nem adhat nekünk azerite armort, kizárólag a heti láda.



Tippek a mythic plusszokhoz:

Ø  Atal’Dazar: A legrövidebb út úgy megy, hogy ahogy bemegyünk, balra fordulunk el. Ahol az első kolosszus fogad minket, az alsó jobb oldali pakkot hagyjuk ki, és a lentieket is érdemes vagy lehúzni (tudsz losolni a hordók mögött), vagy teljesen fent tankolni őket. Alun’zára nem érdemes BL-t, HERO-t, TW-t nyomni, mert őt a felvett vérrel kell kikészíteni. Figyelni kell a takarító robotra, hogy ne szedje fel a tócsákat. Vol’kaal-nál érdemes három dps-t három totemre küldeni, és a leggyengébb dpsnek besegít a tank illetve a healer. A középen lévő beastmastert és a két dinót kerüljük ki, mert feleslegesek, viszont vigyázzunk, a Blizzard erre is gondolt: ha kerüljük őket, le fog jönni egy fearelős dínó. Miután végeztünk Vol’kaal-lal, érdemes leugrani Rezanhoz. Ha rögtön bal oldalt tesszük ezt meg, akkor vízbe esünk, és nem lesz fall damage. A bosst érdemes a vízben tankolni, hogy mikor futni kell előle, ne húzzuk át őt a kis dinókon. Yazmanal a rangedeknek érdemes a platform legvégébe menni az adokkal, és egybe vinni őket, az aoe miatt.



Ø  Freehold: Itt érdemes végig a jobb oldalon menni, hogy elkerüljük a felesleges tresheket. Skycapnál érdemes a sört a holy paladinnak felvenni, ha van, hiszen healelődik, és közbe használhatja szabadon a mátírt. A második boss előtti területen mindenképp csináljuk meg a mini eventet, hogy az egyik boss a szövetségesünké váljon. A Ring of Booty eventnél, a kör közepe felé van egy kis csontos rész. Oda fog leérkezni a malac, ha mindenki rögtön elkezdi azt a pontot kattolgatni, akkor megspórolunk egy kis időt a malaccal. Az utolsó boss előtti tresh kupacot és a híddal szembeni kupacot nem muszáj leölni, kikerülhetők.



Ø  King’s Rest: Az első bossnál nem érdemes megvárni az addokat, lehet rá cdzni, és leburstolni a bosst. Mchimbánál érdemes a zöld trutyikat egybehúzni, csak kerülgetni kell a tócsákat. Amikor ezzel a bossal harcolunk, érdemes a healnek az egyik oldalt (2 koporsó) és egy dpsnek kiválasztania a másik oldalt, hogy könnyen kiszabadítható legyen a társunk. A Dessication lassítása leszedhető freedommal. Az utolsó bossnál érdemes jobb oldalon tankolni a bosst, pontosan onnan, ahol indulnak a nyilak, mert egyszerűen átszalad rajtuk a team, és megkímélik a sok rohangálást.



Ø  Shrine of the Storm: A második boss után van egy nagyon jó treshes rész. Ha ott nem a szokásos jobb oldalt választjuk, hanem balra megyünk, akkor egy viszonylag gyengébb pakk-kal találjuk magunkat szembe. A harmadik bossnál, amennyiben van paladin a groupban, vagy démon hunter, akinek van netherwalk-ja, végig szaladhat az orbokon, ha nagyon sok van. A negyedik boss előtti csatornába nem ajánlott lefelé úszni, mert leöl a semmi! A negyedik bosst érdemes a platform szélén tankolni a területi miatt.



Ø  Temple of Sethraliss: Merektha-nál sokkal jobb döntés a rootot freedommal, vagy stunnal megoldani, nem olyan nagy dps kiesés. Gondolom mindenki kedvence a villámos akadálypálya. A warrior egyszerűen átleapelhet felette. Galvazzt-nál érdemes 2 fős csoportokba szerveződni a megjelenő boss feltöltő oszlopok miatt. A szemes résznél, valami olyan kasztnak érdemes felvennie az orbot, aki gyorsan eltud tűnni onnan, pl. monk, warri, és onnan passzolgatni egymásnak, közben a guardiant stunnolgatva. Avatar of Sethralissnál a healeknek nem kell pánikolni. Nem az a lényeg, hogy kimanázódj, hiszen életbe kell tartanod a többieket. A bosst akkor healeled, amikor kedved tartja, mert amíg nem érte el a 40, 70 majd 100% életerőt, addig nem fog történni az amúgy is megjelenő addokon kívül semmi.



Ø  THE MOTHERLODE!!!: A kis szaladgálós goblinokat akkor érdemes megszakítani, amikor elkezdenek kasztolni. Ha jobb oldalt jövünk, megspórolhatunk jó pár add pakkot. Az utolsó bossnál, mikor felrepülne, érdemes egybe állnunk, így nagyobb esély van arra, hogy egy helyre pakolja az oszlopokat.



Ø  The Underrot: A harmadik bossnál, ha sok gomba van, érdemes a huntereknek, paláknak, démon huntereknek aktiválniuk magukat, és felszedni őket. Az utolsó bossnál érdemes a bosst a terem közepén tankolni, és mindenki másnak elegendő 1-2 yardra állnia maximum a bosstól.



Ø  Tol Dagor: Az elején, ha balra elindulunk, a vízen át elmehetünk az első bossig.



Ø  Waycrest Manor: A disznó boss cselédjei bármikor stunnolhatók, akár repázhatóak, paralysiselhetőek.



1.      Ha jól tudom, még mindig működik az a trükk, hogy a démon hunter felveszi a meta formát, és ha elindul a kulcs, akkor resetelődik a cd rajta.

2.      Invisible potion! Hol érdemes őket használni?

·         Atal’Dazar: Vol’kaal előtti lépcsőn, ahol elég sok npc van, köztük rugók is. Lépcső alatt nem a platform előtti kis feljáró értetendő! Ha felmentünk, bal oldalt, a treshektől távol meg tudjuk várni egymást.

·         Freehold: Skycap’n Gregg előtt nagyon sok tresh van, akiket skippelhetünk.

·         King’s Rest: Mchimba után a folyosó egy része skippelhető.

·         Shrine of the Storm: Második boss után, van egy egész nehéz rész. Azt egyszerűbb skippelni, vagy a harmadik boss előtti hídon a járkálósakat is lehet skippelni.

·         Temple of Sethraliss: Az utolsó boss előtti folyosót kihagyhatjuk.

·         THE MOTHERLODE!!!: Az elején lévő tresheket kihagyhatjuk, vagy a harmadik boss előtti sok-sok tresht.

·         The Underrot: Mondanom sem kell, hogy itt az elején nem nagyon tudunk elsunyulni, ellenben a harmadik boss után egy-két kígyógyíkot kitudunk hagyni.

·         Waycrest Manor: Igazából amit szerintem érdemes skippelni, az a katakomba előtti thresh pakk (Alma és társai), hiszen a többi bossnál valószínűbb, hogy wipeolunk, mint az utolsó kettőnél.
Reviewed by Meli on 6:00 Rating: 5

Nincsenek megjegyzések